Jakie trudności dotykają dzieci w wieku szkolnym, których rodzice zgłaszają się po pomoc
do Całego Plemienia i jak pracują z nimi specjaliści:
Zaburzenia lękowe:
Specjalistyczna terapia dla dzieci w wieku szkolnym cierpiących na zaburzenia lękowe.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku zidentyfikować i zrozumieć objawy lęku, takie jak uczucie niepokoju, obawy czy bezsenność.
Terapia skupiona będzie na rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z lękiem poprzez techniki relaksacyjne, pozytywne myślenie i strategie zarządzania stresem.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym z dysregulacją emocjonalną koncentruje się na rozwijaniu umiejętności regulacji emocji. Skupimy się na zdolności do ich rozpoznawania oraz tego, jak wpływają na samopoczucie i jakie reakcje wywołują.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku nazwać emocje. Nauczy skutecznych strategii zarządzania nimi poprzez techniki oddechowe, trening umiejętności społecznych (TUS) i tworzenie zdrowych mechanizmów radzenia sobie w społeczności.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym mających problemy behawioralne, takie jak trudności w przestrzeganiu zasad, agresywne zachowania czy trudności w kontrolowaniu impulsów.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku rozwijać zdrowe wzorce zachowań, ponadto rozwinie w nim umiejętności rozwiązywania problemów, empatii i współpracy z innymi.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym dotkniętych prześladowaniem, agresją lub cyberprzemocą skupia się na wsparciu emocjonalnym i budowaniu umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku rozwijać poczucie własnej wartości, asertywność a także, zdrowe relacje z rówieśnikami i strategie obrony przed przemocą.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym z depresją koncentruje się na zapewnieniu wsparcia emocjonalnego i budowaniu zdrowych strategii radzenia sobie.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku zrozumieć, jakie ma uczucia, zidentyfikować i wyrażać emocje, a także rozwijać zdrowe nawyki i aktywności, które przyczynią się do poprawy samopoczucia.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym z fobią szkolną skupia się na pomocy w pokonywaniu lęku związanego z uczęszczaniem do szkoły.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, radzeniu sobie z lękiem a także budowaniu zdrowych nawyków szkolnych, które pomogą mu cieszyć się nauką przez co pozwolą zwiększyć poczucie własnej wartości.
Diagnoza i terapia dla dzieci w wieku szkolnym z zaburzeniami neurorozwojowymi, takimi jak ADHD, zaburzenia ze spektrum autyzmu czy trudności w nauce.
Diagnoza jest przeprowadzana przez wykwalifikowanych specjalistów, takich jak psycholodzy, neuropsycholodzy, psychiatrzy dziecięcy lub specjaliści ds. rozwoju dziecka. Zazwyczaj obejmuje ona analizę wywiadu rodzinnego, obserwacje zachowań dziecka nie jednokrotnie również testy psychologiczne i ewentualnie badania neuropsychologiczne.
Pomagamy w rozwijaniu zdolności społecznych, komunikacyjnych oraz samodzielności, skupiając się na umiejętnościach radzenia sobie z trudnościami adaptacyjnymi. Dodatkowo, tworzymy przestrzeń dla dzieci do nauki rozumienia i regulacji swoich emocji, myśli i zachowań. Pokazujemy także jak modyfikować negatywne wzorce myślenia i wprowadzać konstruktywne strategii radzenia sobie.
Terapeuta dostosowuje podejście do indywidualnych potrzeb i umiejętności dziecka.