Jakie trudności dotykają dzieci w wieku szkolnym, których rodzice zgłaszają się po pomoc
do Całego Plemienia i jak pracują z nimi specjaliści:
Zaburzenia lękowe:
Specjalistyczna terapia dla dzieci w wieku szkolnym cierpiących na zaburzenia lękowe.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku zidentyfikować i zrozumieć objawy lęku, takie jak uczucie niepokoju, obawy czy bezsenność.
Terapia skupiona będzie na rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z lękiem poprzez techniki relaksacyjne, pozytywne myślenie i strategie zarządzania stresem.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym z dysregulacją emocjonalną koncentruje się na rozwijaniu umiejętności regulacji emocji, w tym zdolności do ich rozpoznawania oraz tego, jak wpływają na samopoczucie i jakie reakcje wywołują.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku nazwać emocje. Nauczy skutecznych strategii zarządzania nimi poprzez techniki oddechowe, trening umiejętności społecznych (TUS) i tworzenie zdrowych mechanizmów radzenia sobie
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym mających problemy behawioralne, takie jak trudności w przestrzeganiu zasad, agresywne zachowania czy trudności w kontrolowaniu impulsów.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku rozwijać zdrowe wzorce zachowań, rozwinie w nim umiejętności rozwiązywania problemów, empatii i współpracy z innymi.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym dotkniętych prześladowaniem, agresją lub cyberprzemocą skupia się na wsparciu emocjonalnym i budowaniu umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku rozwijać poczucie własnej wartości, asertywność, zdrowe relacje z rówieśnikami i strategie obrony przed przemocą.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym z depresją koncentruje się na zapewnieniu wsparcia emocjonalnego i budowaniu zdrowych strategii radzenia sobie.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku zrozumieć, jakie ma uczucia, zidentyfikować i wyrażać emocje, a także rozwijać zdrowe nawyki i aktywności, które przyczynią się do poprawy samopoczucia.
Terapia dla dzieci w wieku szkolnym z fobią szkolną skupia się na pomocy w pokonywaniu lęku związanego z uczęszczaniem do szkoły.
Terapeuta pomoże Twojemu dziecku w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, radzeniu sobie z lękiem i budowaniu zdrowych nawyków szkolnych, które pomogą mu cieszyć się nauką i i zwiększyć poczucie własnej wartości.
Diagnoza i terapia dla dzieci w wieku szkolnym z zaburzeniami neurorozwojowymi, takimi jak ADHD, zaburzenia ze spektrum autyzmu czy trudności w nauce.
Diagnoza jest przeprowadzana przez wykwalifikowanych specjalistów, takich jak psycholodzy, neuropsycholodzy, psychiatrzy dziecięcy lub specjaliści ds. rozwoju dziecka. Zazwyczaj obejmuje ona analizę wywiadu rodzinnego, obserwacje zachowań dziecka, testy psychologiczne i ewentualnie badania neuropsychologiczne.
Pomagamy w rozwijaniu zdolności społecznych, komunikacyjnych oraz samodzielności, skupiając się na umiejętnościach radzenia sobie z trudnościami adaptacyjnymi. Dodatkowo, stwarza przestrzeń dla dzieci do nauki rozumienia i regulacji swoich emocji, myśli i zachowań, modyfikacji negatywnych wzorców myślenia i wprowadzania konstruktywnych strategii radzenia sobie.
Terapeuta dostosowuje podejście do indywidualnych potrzeb i umiejętności dziecka.